ALGEMENE VOORWAARDEN

 

 

ALGEMENE VOORWAARDEN BMM Slijpservice

ARTIKEL 1. | DEFINITIES

 

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, voor zover uit de aard of strekking van de bepalingen niet anders voortvloeit.

  1. BMM Slijpservice, hierna BMM: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan de Dierdonklaan 72, 5709 MT te Helmond, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 17162978.
  2. Wederpartij: de natuurlijke of rechtspersoon met wie BMM een overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  3. Consument: de wederpartij als bedoeld in lid 2 die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
  4. Overeenkomst: iedere tussen BMM en de wederpartij tot stand gekomen overeenkomst waarmee BMM zich jegens de wederpartij heeft verbonden tot het verrichten van slijpwerkzaamheden en/of de verkoop en levering van producten.
  5. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst als bedoeld in het vorige lid die tussen BMM en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van BMM en consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer middelen voor communicatie op afstand, zoals in geval de overeenkomst door de consument middels de webwinkel van BMM wordt aangegaan. Een overeenkomst is aldus geen overeenkomst op afstand indien bij het sluiten daarvan door BMM geen georganiseerd systeem voor verkoop is gebruikt, bijvoorbeeld in het geval de consument de contactgegevens van BMM op internet of in een telefoonboek opzoekt en telefonisch een bestelling plaatst.
  6. Slijpwerkzaamheden: alle in het kader van de overeenkomst door BMM in opdracht van de wederpartij uit te voeren slijpwerkzaamheden ten aanzien van door de wederpartij aangeleverde kappersscharen, tondeusekoppen en/of hondentrimsalon scharen, inclusief, indien noodzakelijk, het richten, modelleren en/of renoveren daarvan en/of het ten aanzien daarvan aanbrengen, plaatsen of vervangen van nieuw schroefwerk, lagertjes, oogringen, pinksteun en/of rubber dempertjes.
  7. Producten: alle in het kader van de overeenkomst door BMM aan de wederpartij te verkopen en te leveren zaken, zoals kappersscharen, tondeuses en/of scheermessen.
  8. Website: www.bmm-slijpservice.nl.
  9. Schriftelijk: zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie op te slaan op een duurzame gegevensdrager, zoals e-mailcommunicatie.
  10. Recht van ontbinding: de aan de consument geboden wettelijke mogelijkheid om een overeenkomst op afstand te ontbinden binnen de wettelijke bedenktermijn.

 

ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van BMM en iedere tot stand gekomen overeenkomst.
  2. De toepasselijkheid van de inkoop- of andersluidende voorwaarden van de wederpartij wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover hetgeen partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen, afwijkt van het bepaalde in deze algemene voorwaarden, geldt hetgeen partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
  4. Vernietiging of nietigheid van één of meer der onderhavige bepalingen laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

 

ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST

  1. De wederpartij kan geen rechten ontlenen aan een aanbod van BMM dat een kennelijke fout of vergissing bevat.
  2. Voor de uitvoering van slijpwerkzaamheden dient de wederpartij een portvrije enveloppe middels de website aan te vragen. Na ontvangst van de envelop kan de wederpartij daarin de zaak of zaken waarop de slijpwerkzaamheden betrekking hebben deponeren, waarna de enveloppe wordt gepost. Voor meerdere of dure scharen adviseert BMM deze aangetekend te verzenden, in welk geval de kosten daarvoor voor rekening van de wederpartij komen. De overeenkomst tot het verrichten van slijpwerkzaamheden komt tot stand op moment van ontvangst van de envelop door BMM, behoudens het recht van BMM de opdracht te weigeren in geval de door de wederpartij aangeleverde zaak of zaken niet aan de overeenkomst tot het verrichten van de slijpwerkzaamheden beantwoordt c.q. beantwoorden, in welk geval BMM de zaak of zaken onverwijld retourneert. In dat geval is BMM gerechtigd de daarmee gepaard gaande kosten aan de wederpartij in rekening te brengen.
  3. Door het verzenden van de zaken als bedoeld in het vorige lid, verklaart de wederpartij in te stemmen met de voor de uitvoering van de slijpwerkzaamheden geldende prijzen die op de website zijn gepubliceerd.
  4. In geval van verkoop van producten komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de bestelling van de wederpartij langs elektronische weg door BMM is bevestigd.
  5. Indien de wederpartij de overeenkomst namens een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, verklaart zij door het aangaan van de overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De wederpartij is naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen uit die overeenkomst.

 

ARTIKEL 4. | VERKOOP EN LEVERING VAN PRODUCTEN

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vindt de levering van bestelde producten plaats door bezorging daarvan op het door de wederpartij opgegeven afleveradres. Bij gebreke van het afleveradres wordt het factuuradres als afleveradres aangemerkt.
  2. BMM bepaalt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, de wijze van verpakking en verzending van de producten.
  3. BMM behoudt zich het recht voor orders in gedeelten te leveren. In dat geval vangt de ontbindingstermijn in verband met het recht van ontbinding van consumenten, ten aanzien van de gehele bestelling, pas aan op de dag dat de laatste deellevering door of namens de consument in ontvangst is genomen.
  4. Het risico van verlies en beschadiging van de producten gaat over op de wederpartij op het moment dat de producten door of namens de wederpartij in ontvangst zijn genomen.
  5. Bij overschrijding van de overeengekomen leveringstermijn is de wederpartij nimmer gerechtigd te weigeren de te leveren producten in ontvangst te nemen en/of de overeengekomen prijs te voldoen.
  6. Indien de producten niet konden worden geleverd als gevolg van een omstandigheid die de wederpartij is toe te rekenen, zal BMM de producten voor rekening en risico van de wederpartij opslaan, onverminderd de verplichting van de wederpartij tot voldoening van de overeengekomen prijs en onverminderd de rechten van BMM als bedoeld in artikel 12.

 

ARTIKEL 5. | PRODUCTVERKOOP: RECHT VAN ONTBINDING BIJ EEN OVEREENKOMST OP AFSTAND

  1. Behoudens het bepaalde in dit en het volgende artikel, kan de consument de overeenkomst op afstand gedurende 14 dagen na ontvangst van de producten, zonder opgave van redenen ontbinden.
  2. De consument die gebruik maakt van het recht van ontbinding, kan de overeenkomst op afstand ontbinden door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door BMM aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij BMM. Zo spoedig mogelijk nadat BMM in kennis is gesteld van het voornemen van de consument om de overeenkomst op afstand te ontbinden en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal BMM de ontbinding per e-mail bevestigen.
  3. Gedurende de termijn als bedoeld in lid 1 dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De consument mag het product slechts in die mate uitpakken en gebruiken voor zover nodig is om de aard, kenmerken en eventuele werking van de producten te beoordelen.
  4. Indien de consument van het recht van ontbinding gebruik maakt, zal hij het product onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan BMM retourneren. Indien het product onderhevig is geweest aan waardevermindering ontstaan doordat de consument meer heeft gedaan dan noodzakelijk was om de aard, kenmerken en/of werking van de producten te beoordelen, is BMM gerechtigd deze waardevermindering in rekening te brengen en te verrekenen met de van de consument ontvangen betalingen.
  5. BMM zal de van de consument ontvangen betalingen minus eventuele waardevermindering zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst op afstand aan de consument terugbetalen, mits in geval van producten: de producten door BMM zijn terugontvangen, dan wel door de consument is aangetoond dat de producten daadwerkelijk retour zijn gezonden.
  6. Retournering van de producten dient plaats te vinden binnen veertien dagen nadat de ontbinding van de overeenkomst op afstand conform het bepaalde in lid 2 door BMM is bevestigd.
  7. Indien de consument gebruik maakt van het recht van ontbinding, komen de kosten van retournering van de producten voor zijn rekening voor zover retournering niet plaatsvindt aan het antwoordnummer van BMM.

 

ARTIKEL 6. | UITSLUITING VAN HET RECHT VAN ONTBINDING

De consument heeft geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop betreffende:

  1. a) de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn, zoals in geval van grafeerwerk.
  2. b) een overeenkomst op afstand waarbij het recht van ontbinding overigens krachtens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.

 

ARTIKEL 7. | TERMIJNEN

BMM spant zich in de tussen partijen overeengekomen uitvoerings- en/of (op)leveringstermijnen na te komen. Echter zijn alle door BMM vermelde termijnen uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet- fatale termijnen. Het verzuim van BMM treedt niet eerder in dan nadat de wederpartij BMM schriftelijk in gebreke heeft gesteld, waarbij zij BMM een redelijke termijn geeft de overeenkomst alsnog na te komen, en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.

 

ARTIKEL 8. | VOORWAARDEN VOOR UITVOERING VAN SLIJPWERKZAAMHEDEN

  1. De wederpartij staat ervoor in dat zij op de (retour)envelop haar adresgegevens voor terugzending van de zaken door BMM vermeldt. De wederpartij staat in voor de juistheid van deze gegevens. Voor schade veroorzaakt doordat BMM is uitgegaan van door de wederpartij verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, draagt BMM geen enkele aansprakelijkheid. 2. De zaken die door de wederpartij in het kader van de slijpwerkzaamheden aan BMM worden verzonden, reizen voor risico van de wederpartij. Het risico van verlies en beschadiging gaat pas over op BMM nadat de zaken aan haar zijn bezorgd. 3. Het risico van verlies en beschadiging na uitvoering van de slijpwerkzaamheden, gaat over op de wederpartij op het moment dat de zaken door of namens haar in ontvangst zijn genomen. 4. Indien nodig zal BMM de door de wederpartij aangeleverde zaken richten en/of modelleren/renoveren en/of zal nieuw schroefwerk, lagertjes, oogringen, pinksteun en rubber dempertjes worden geplaatst c.q. vervangen.

 

ARTIKEL 9. | ONDERZOEK EN RECLAMES

  1. De slijpwerkzaamheden worden als opgeleverd beschouwd op het moment dat de zaak of zaken waarop de slijpwerkzaamheden betrekking hebben, weer door de wederpartij in ontvangst is/zijn genomen.
  2. Na levering van de bestelling c.q. oplevering van de slijpwerkzaamheden dient de wederpartij direct te onderzoeken of BMM de overeenkomst deugdelijk is nagekomen. Reclames met betrekking tot zichtbare gebreken dienen terstond na (op)levering aan BMM te worden gemeld. Reclames met betrekking tot ten tijde van de (op)levering redelijkerwijs niet-zichtbare gebreken, dienen binnen zeven dagen na (op)levering, althans binnen een termijn van zeven dagen nadat de wederpartij redelijkerwijs van het niet-zichtbare gebrek kennis had kunnen dragen, schriftelijk bij BMM te worden gemeld.
  3. Indien de wederpartij niet tijdig reclameert, vloeit er voor BMM uit een dergelijke reclame van de wederpartij geen enkele verplichting voort.
  4. Ook indien de wederpartij tijdig reclameert, blijft de verplichting van de wederpartij tot tijdige betaling van de overeenkomen prijs bestaan.
  5. Het bepaalde in dit artikel laat het bepaalde in artikel 14.5 onverlet.

 

ARTIKEL 10. | GARANTIE

  1. Onverminderd het bepaalde in het volgende lid en de eventueel uitdrukkelijk bedongen garantievoorwaarden, maakt de wederpartij in geval van een koop uitsluitend aanspraak op de eventueel door de fabrikant van de producten meegeleverde fabrieksgarantie.
  2. Een door BMM, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die consumenten jegens BMM kunnen doen gelden.
  3. Ten aanzien van slijpwerkzaamheden garandeert BMM dat de originele fabrieksronding, -hoek en/of microvertanding behouden blijft en indien nodig, verder wordt geperfectioneerd. BMM slijpt zo min mogelijk, doch streeft naar het bereiken van het maximaal te behalen resultaat.
  4. Onverminderd de eventueel uitdrukkelijk bedongen verkoopgarantie, vervalt verstrekte garantie bij verkoop in elk geval indien een gebrek het gevolg is van een van buiten komende oorzaak of voor het overige niet aan BMM of zijn toeleveranciers kan worden toegerekend. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld, begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige behandeling en gebruik in strijd met de gebruiksvoorschriften of overige aanwijzingen van of vanwege de fabrikant.
  5. Producten kunnen nimmer zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de BMM worden geretourneerd.

 

ARTIKEL 11. | OVERMACHT

  1. BMM is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de overeenkomst indien en voor zolang hij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend.
  2. Indien de overmachtsituatie de nakoming van de overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn partijen gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
  3. Indien BMM bij het intreden van de overmachtsituatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte, respectievelijk uitvoerbare gedeelte van de overeenkomst afzonderlijk te factureren als ware er sprake van een zelfstandige overeenkomst.
  4. Schade als gevolg van overmacht komt, onverminderd toepassing van het vorige lid, nimmer voor vergoeding in aanmerking.

 

ARTIKEL 12. | OPSCHORTING EN ONTBINDING

  1. BMM is, indien de omstandigheden dat rechtvaardigen, bevoegd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst met directe ingang te ontbinden, indien en voor zover de wederpartij haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, dan wel na het sluiten van de overeenkomst BMM ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de wederpartij haar verplichtingen niet zal nakomen.
  2. Indien de wederpartij in staat van faillissement verkeert, de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op haar van toepassing is verklaard, enig beslag op haar goederen is gelegd of in gevallen waarin de wederpartij anderszins niet vrijelijk over haar vermogen kan beschikken, is BMM gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, tenzij de wederpartij reeds genoegzame zekerheid voor de betaling(en) heeft gesteld.
  3. Voorts is BMM gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
  4. De wederpartij maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door BMM op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en ontbindingsrecht.
  5. Voor zover dit haar kan worden toegerekend, is de wederpartij verplicht de schade die BMM ten gevolg van de opschorting of ontbinding van de overeenkomst lijdt, te vergoeden.
  6. Indien BMM de overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle vorderingen op de wederpartij terstond opeisbaar.

 

ARTIKEL 13. | PRIJZEN EN BETALINGEN

  1. Het aanbod van BMM geeft een zo nauwkeurig mogelijke opgave van de prijsfactoren. De prijzen voor de uitvoering van slijpwerkzaamheden zijn op de website vermeld.
  2. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, komen de bezorgkosten bij productverkoop voor rekening van de wederpartij.
  3. Door gebruikmaking van de zgn ‘antwoordenvelop’ zijn de verzendkosten voor BMM. Vanaf 3 scharen zijn ook de retourverzendkosten voor BMM. Minder dan 3 scharen komen de retourverzendkosten voor rekening opdrachtgever.
  4. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle door BMM vermelde prijzen exclusief btw. Voordat een overeenkomst met een consument wordt gesloten, wordt de totaalprijs vermeld, inclusief btw en overige kosten.
  5. BMM is te allen tijde gerechtigd te vorderen dat de toepasselijke prijs en kosten geheel of gedeeltelijk middels vooruitbetaling worden voldaan. In geval van een consumentenkoop zal BMM de consument niet verplichten tot vooruitbetaling van meer dan 50% van de koopprijs. In geval van vooruitbetaling is BMM niet eerder gehouden (verder) uitvoering aan de overeenkomst te geven dan nadat de volledige vooruitbetaling door hem is ontvangen.
  6. Betalingen middels overboeking dienen te geschieden binnen de op de factuur vermelde termijn, op de door BMM voorgeschreven wijze.
  7. In geval van liquidatie, faillissement, toepasselijkheid van de Schuldsanering Natuurlijke Personen of surseance van betaling van de wederpartij, zijn de vorderingen op de wederpartij onmiddellijk opeisbaar.
  8. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de wederpartij van rechtswege in. Vanaf de dag dat het verzuim intreedt, is de wederpartij, over het openstaande bedrag, een rente van 1% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van het vorige lid, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente, indien de wederpartij handelt in hoedanigheid van consument.
  9. Alle redelijke kosten, zoals gerechtelijke, buitengerechtelijke en executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de wederpartij verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de wederpartij.

 

ARTIKEL 14. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING

  1. Behoudens opzet of bewuste roekeloosheid van BMM, alsmede behoudens het bepaalde in artikel 9 en 10, is BMM na (op)levering niet langer aansprakelijk voor gebreken van het (op)geleverde.
  2. De wederpartij draagt de schade veroorzaakt door een tekortkoming in de nakoming van wederpartijs verplichtingen uit de wet of de overeenkomst, alsmede een andere omstandigheid die niet aan BMM kan worden toegerekend.
  3. BMM is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade, waaronder mede begrepen gederfde winst, geleden verlies en schade als gevolg van bedrijfsstagnatie.
  4. Indien op basis van de omstandigheden van het geval een verdergaande aansprakelijkheid van BMM mocht bestaan, is die aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste drie maal de factuurwaarde van de overeenkomst, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van BMM betrekking heeft.
  5. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen en -verweren jegens BMM bedraagt één jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan consumenten toekomende vorderingen en verweren die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren. Het recht op het instellen van een vordering of verweer in verband met het bestaan van een gebrek ter zake een consumentenkoop vervalt indien niet binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek door de consument ter zake bij BMM is gereclameerd.
  6. Behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van BMM, zal de wederpartij BMM vrijwaren van alle aanspraken van derden, uit welken hoofde dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of interesten, verband houdende met de uitvoering van de overeenkomst door BMM.
  7. In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen uit dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.

 

ARTIKEL 15. | PANDRECHT, RENTENTIERECHT EN EIGENDOMSVOORBEHOUD

  1. BMM heeft op alle zaken die hij uit welke hoofde dan ook onder zich heeft of zal krijgen, en voor alle vorderingen die hij op de wederpartij heeft of mocht krijgen, ten opzichte van een ieder die daarvan afgifte verlangt, een pandrecht en een retentierecht.
  2. Alle door BMM verkochte en geleverde zaken blijven zijn eigendom totdat de wederpartij al haar verplichtingen uit de overeenkomst deugdelijk is nagekomen.
  3. Behoudens voor zover in het kader van haar normale bedrijfsvoering toelaatbaar moet worden geacht, is het de wederpartij verboden de door BMM verkochte zaken waarop het eigendomsvoorbehoud rust te verkopen, te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
  4. Indien derden beslag leggen op de zaken waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de wederpartij verplicht BMM hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
  5. De wederpartij geeft onvoorwaardelijke toestemming aan BMM of de door BMM aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de zaken waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. BMM is bij verzuim van de wederpartij gerechtigd de hier bedoelde zaken terug te nemen. Alle hiermee in verband staande redelijke kosten komen voor rekening van de wederpartij.
  6. Als de wederpartij, nadat de verkochte zaken door BMM aan haar zijn geleverd, aan haar verplichtingen heeft voldaan, herleeft het eigendomsvoorbehoud ten aanzien van deze zaken als de wederpartij haar verplichtingen uit een later gesloten overeenkomst niet nakomt.

 

ARTIKEL 16. | KLACHTEN

  1. Klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen bekwame tijd nadat de wederpartij de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven, per e-mail te worden ingediend bij BMM.
  2. Bij BMM ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien dagen na ontvangst daarvan beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van veertien dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de wederpartij een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

ARTIKEL 17. | SLOTBEPALINGEN

  1. Op elke overeenkomst en alle daaruit tussen partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Partijen zullen niet eerder een beroep doen op de rechter dan nadat zij zich optimaal hebben ingespannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Voor zover de wet daarvan niet dwingend afwijkt, wordt uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de vestigingsplaats van BMM aangewezen om van geschillen kennis te nemen.

 

Rate this post